Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op schisis.startpagina.nl

Vragen over schisis

mamavan2
22 Mei, 2010 19:48

hallo iedereen,

ik zal mezelf eerst even voorstellen

ik ben nicole en 24 jaar jong en moeder van 2 jongens

ik volg momenteel een opleiding tot verzorgende en loop op dit moment stage in de kraamzorg

nu moet ik voor mijn stage een opdracht maken over schisis,

nu zoek ik alleen iemand met wie ik via de mail een interview kan afnemen over schisis

wie zou en wil mij hierbij helpen?

mijn e-mail adres is Nicoledb_1986@hotmail.com

mijn dank zal groot zijn

mvg

Nicole de boer

Bewerkt 02 Okt, 2010 23:39
elke
26 Jun, 2010 08:01

hoi nicole

onze 2de zoon ivan is 23 mrt 2007 geboren met enkelvoudige complete schisis…

als je vragen hebt stel ze maar…

m.vr.gr elke

venlo

Ingrid van Dongen
28 Jul, 2010 10:03

Hallo,

Mijn zoon is in 2003 geboren met een enkelvoudige lip en kaakspleet en een dubbele gehemelte spleet

Voor vragen neem maar contact op.

Groetjes

Ingrid van Dongen

Isabelle
22 Sep, 2010 17:10

Hallo iedereen,

Ik ben GON-begeleidster en ik begeleid dit schooljaar een meisje van 11 (6de leerjaar) met een schisis. Zij heeft het moeilijk met het aanvaarden van haar problematiek/haar uiterlijk. Ik ben reeds op zoek gegaan naar boeken waarmee ik kan werken om haar problematiek bespreekbaar te maken. Ik was gevallen op het boek “Platneus” van Jos de Valk, maar blijkbaar is dit uitverkocht? Weet iemand waar ik dit boek eventueel nog kan verkrijgen? Of andere tips van boeken? Ze is dus 11 jaar oud.

Alvast bedankt voor alle tips,

Isabelle

bianca
23 Sep, 2010 21:21

je kunt bij de stichting Bosk boekjes bestellen en op de site va vu.mc afd schisis druk je link litratuur in en dan zie wat te verkrijgen is ik denk dat het voor dit meisje goed is met lotgenoten te praten en vooral de jong volwassenen dan ziet ze gelijk het resultaat er zijn ook boekjes te verkrijgen over schisses met betrekking tot pesten een spreekbeurt doet ook vaak goed

groetjes bianca

Ellen Peeters
02 Okt, 2010 23:39

Hallo,

Ik weet niet of je Belgische of Nederlandse bent (maakt ook niet veel uit), maar in Vlaanderen is er de vereniging VAGA. Deze vereninging groepeert alle mensen (of ouders van kindjes met) aangeboren gelaatsafwijkingen. Een groot aandeel schisispatiënten dus. VAGA heeft zopas in samenwerking met het gemeenschapsonderwijs een lessenpakket uitgewerkt rond schisis. Precies om het probleem bespreekbaar te maken. Het pakket leent zich uitstekend voor gebruik in de lagere school. In Oost- en West-Vlaanderen wordt het in de lessen zedenleer gebruikt gedurende een heel schooljaar. Het pakket bevat ook een CD-rom, spelletjes, enz…

Mariette Vermeylen-Nuyts is de voorzitster van VAGA en schreef ook “De droom van Kaat”. Bovendien is vorig jaar het boek “Gebroken glimlach” uitgekomen van de auteur Guy Didelez. Misschien is dat nog net iets interessanter dan “De droom van Kaat”. Meer info kan je vinden op de website: http://www.vaga.be/

Tussen haakjes: zowel mijn man als mijn zoontje zijn geboren met schisis. Mijn man met een dubbelzijdige complete schisis. Mijn zoontje enkel een linkerlipspleet en spleetje in de tandboog.

Groetjes

Ellen